torsdag 15. november 2007

Quartier Chinois





























Siden det forsatt var streik (det har vel egentlig såvidt begynt, man vet aldri hvor lenge det varer!) og fint vær i dag, tok jeg turen til det 13. distriktet, til området som kalles Quartier Chinois eller Chinatown. Det var ganske morsomt å se McDonalds skrevet med tegn, og alle de asiatiske bakeriene, klesbutikkene, restaurantene og dagligvarebutikkene. Jeg var innom flere butikker, rett og slett fordi det var så mange frukter og grønnsaker jeg aldri hadde sett før. Jeg endte opp med å kjøpe fem forskjellige ting, og måtte selvsagt spør for hver ting hvordan den skal spises. All frukten herfra har et veldig godt rykte for å være fersk, veldig saftig og rik på smak. Så hvorfor ikke?

Se på bildet av frukboden, man kan kjøpe hel kokos :) For dere som har sett filmen "Paris, je t'aime", så tror jeg den ene scenen er spilt inn på det området mellom blokkene. Det er som en liten ny der, med bakeri, butikker og restauranter... Og mens jeg går der, ser jeg plutselig et skilt hvor det står: "Kjøpesenter Oslo" med blå skrift.. Artig! På det første bildet se
r dere det jeg kjøpte der, vet dessverre ikke hva det heter eller hvordan det smaker (enda). Men vet at den oransje spises som eple, den størst er en søt mango, den rosa likner på kiwi og den grønne må modnes. De små chiliene er gode i pastaretter.. Det var uansett ganske kult å gå rundt i kvartalet :)

Ingen kommentarer: