fredag 9. november 2007

Einar <3 Ingrid







Dagene sammen med Einar var helt topp! Sammen spiste vi på Hard Rock Café, vandret og spiste i Latinerkvarteret, var på shopping (ikke til meg denne gangen), gikk på måneskinnstur her i Citéparken, besøkte Sjømannskirken og La Défence (buen sees så vidt i bakgrunnen på bildet av oss) , Montmartre (se bildet av den kjekke mannen på toppen av trappene mot Sacre Coeur), så Paris by night fra Tour Montparnasse, Katakombene osv. Heldigvis hadde jeg ikke så mange forelesninger mens han var her.. Det var godt å få et avbrekk fra Nanterre og studiene, og bare være oss to :)
Dagene jeg går i møte blir preget av sterkt engasjerte franskmenn. I dag, for eksempel, dro jeg til universitetet slik jeg alltid gjør hver fredag, men i dag hadde demonstranter blokkert alle inngangene med jernstenger, plakater og seg selv – det var helt umulig å komme seg inn. Jeg er ikke helt sikker på hva det dreier seg om, men det omfatter den nye reformen til Sarkozy, typisk dyrere skolegang, privatisering el.l. Og slik skal det fortsette til uken også. I tillegg kommer generalstreiken for transport til å begynne på nytt tirsdag kveld. Den skal var til og med torsdag, men blir det som forrige gang, varer den nok lengre. Det betyr at det er umulig å komme seg til universitetet (og alle andre steder), og mye lesing på huset. ”Heldigvis” har jeg nok av ting å lese og oppgaver som må gjøres.
Streik eller ikke streik, jeg kommer i hvert fall til å leve en stund på de fine dagene vi hadde sammen her :)

Ingen kommentarer: