mandag 3. september 2007

Student i France

Jeg har de siste ukene fått erfare at man som student blir ganske kreativ. For eksempel kan man kjøpe en bunt med strikk (til 1 euro) og bruke som tørkesnor, sniklåne svaberen fra vaskedamene til å vaske gulvet etc.

Her ser dere vår kjære Brita. ved hjelp av henne kan vi trygt drikke vannet fra springen, ettersom hun renser det for klor og kalk. På den måten sparer vi også penger på kjøpevann i lengden. (Brita gir oss i tillegg vann med bedre smak enn flaskevann!)

Her ser dere også bevis på at postkassen min fungerer utmerket. Jeg har fått pakke fra Norge med smartkort og kortleser, og post fra den franske banken min. :) Nå må vi allerede begynne å tenke på eksamen. Vi skal skrive en oppgave om et valgfritt emne, og dette skal brukes som utgangspunkt for den muntlige eksamenen. Jeg har valgt å skrive om hvilken effekt åpningen av tunnellen mellom England og Frankrike har hatt på boligmarkedet i Caen. Det blir spennende!Ellers er det full pakke med komprimerte grammatikktimer med relative pronomen, le subjonctif, setningsanalyse etc. Øvelse gjør mester...

Ingen kommentarer: