torsdag 13. desember 2007

Paris by car












På mandag gjorde vi noe av det gøyeste på lenge; så byen fra bilistenes side. Vi var 5 stykker; Nino (eieren av en Fieste Puerto), Silvia og broren hennes som var på besøk, Alessandro og meg. Selv om jeg har sittet i bil to ganger etter jeg reiste, er det fremdeles en sjelden følelse. Metroen er liksom ikke det samme. Vi spente på oss setebeltene og kjørte avgårde...

Grunnen til at vi dro ut, var egentlig at vi skulle på gratis jazzkonsert på Île St. Louis. Men der var det stengt - "synd". Så da fortsatte kjøreturen; rundt Notre Dame, St. Michel, Châtelet les Halles, Louvre, Place Vendôme, Opéra, Galeries Lafayette, Place Madeleine, Place Concorde og selvfølgelig CHAMPS-ELYSEES :) Der måtte vi jo ha to runder rundt Triumfbuen før vi kjørte enda ei gang gjennom gata. Ettter to timer endte vi opp på Denfert Rochereau hvor vi kjøpte is på McDonalds, og spiste den hjemme på Norske Hus.

For en kveld! Det var artig å få bedre oversikt over alt her i byen - plutselig forstå at de forskjellige tingene man har sett/besøkt faktisk ikke er altfor lang vekke fra hverandre.

Ellers går det i skole og lesing/jobbing. I skrivende stund er jeg skikkelig forkjølet, og har bare holdt meg til sengs det siste døgnet. Ikke at jeg tror noen liker å være syke, men jeg misliker det sterkt- det begrenser meg for mye. Særlig når jeg har mye jeg skulle gjort.... Nå må jeg bare holde meg i ro og samle noen krefter til i morgen kveld. Da er det nemlig felles middag for hele huset, og vi tre jentene skal samles før for å stæsje oss opp. Det blir fint :)

Nå er det 8 dager til jeg kommer hjem - det blir helt fantastisk!






Ingen kommentarer: